Tuesday, February 28, 2012

kata 2


" Tidak ada yang lebih membahagiakan daripada melihat orang-orang tersayang bahagia.. walaupun diri ini pernah disakiti olehmu.. tidak ada yang lebih indah dari memaafkanmu.. Doaku sentiasa bersamamu.. Sungguh diri ini menyayangimu..Hanya Tuhan saja yang tahu betapa pentingnya kamu dalam hidupku.. Walau satu hari nanti diri ini tidak dihargai lagi, diriku sentiasa mengingatimu.segala kebaikanmu.. Terima Kasih sayang.. sesungguhnya persinggahan ini amat bermakna dengan terisinya memori bersamamu.. "Aku tidak mampu untuk menjadi yang terbaik.Meskipun hati ini merasa pedih aku tetap berharap bahawa ALLAH mampu memberikan cinta dan kasih sayangNYA lebih daripadaku..kerana aku tidak mampu menjaga dirimu lebih baik daripadaNYA.Maafkan Aku.
disaat hati ini mula menerima kehadiran org lain, dia muncul kembali dan memberi harapan....dia tak pernah tahu akan perasaan yang aku pendam selama ini yang aku amat merindui dan terlalu ingin bersamanya. Kenapa harus sekarang? aku tak mampu untuk berterus terang kerana tak sanggup untuk kehilangannya utk kali kedua. biarlah aku pendam saja perasaan ini terhadapnya untuk tidak melukai hati org yang menyayangi ku skg.
 Walaupun jauh, saya tetap SETIA dengan awak.
 Walaupun jauh, HATI saya tetap pada awak.
 Walaupun jauh, saya akan tetap TUNGGU awak.
 Walaupun jauh, saya tak pernah berhenti CINTA kan awak.
 Walaupun jauh, saya sentiasa RINDU kan awak.
 Walaupun jauh, awak sentiasa ADA di HATI saya

" Jangan mencintai lelaki segunung harapan kerna cinta lelaki tak sama nilainya dengan cinta wanita.., TAPI CINTAILAH SUAMIMU setinggi mana yang kau mampu , walau tidak sama nilainya dari suami , kerna DI SITU ADA JALAN SYURGA ALLAH ..WALLAHUALAM "

“Berubah itu mungkin mudah, tapi kekal dengan perubahan yang dibuat itu mungkin Susah...." 

Lelaki yang SOLEH boleh berkahwin dengan wanita yang tidak baik kerana lelaki itu akan membimbing nya ke arah KEBAIKAN tetapi wanita yang SOLEHAH tidak boleh berkahwin dengan lelaki yang tidak baik kerana bimbang lelaki itu akan membawanya ke arah KEJAHATAN ~

:: Ustaz Azhar Idrus ::

(¯`v´¯) JIKA BENAR LELAKI ITU MENCINTAMU SEMATA KARENA ALLAH........
`·.¸.·´ 
 ܓ
ƸӜƷDia tidak akan MENYENTUHMU sebelum dia Halal Bagimu
ƸӜƷDia tidak akan MEMANGGILMU SAYANG sebelum dia Halal Bagimu
ƸӜƷDia tidak akan MELIHAT AURATMU sebelum dia Halal Bagimu
ƸӜƷDia takkan menyebabkanmu LALAI DARI MENJADI HAMBA
ALLAH YANG BAIK
ƸӜƷDia akan menjadikan dirinya imam yg soleh membimbingmu
menuju NurJanah-NYA
•~

WAHAI LELAKI

Ambil lah KUNCI ini dan
▄▀▀▀▀▄
... 
▐▌ BUKA ▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
───██▀▀▀▀▀▀▀▀▀
████──────── Pintu Hati Wanita Pilihan Kamu..

Kemudian,
●●● Beranikan Diri Pergi Ke rumah Ibubapa Dia,

_____
████████████
____
███████████████
__
██████████████████
█████████████████████
_
_________▄▄▄▄▄▄▄▄__
_
__█████_▐▓▓▌_▐▓▓▌__ «-- Jumpa Ibubapa dia kat dalam rumah tu
_
__█████_▐▓▓▌_▐▓▓▌__ dan minta izinlah untuk jadikan anak
_
__█████_▐▓▓▌_▐▓▓▌__ mereka sebagai permaisuri di hatimu..
_
__█████_▀▀▀▀▀▀▀▀  __ 
_
__█████_____________ ___(\\|/)
_____________
██ _____________██


 JODOH telah ADA untuk kita TAPI masih TIDAK JUMPA?
 MATI sudah TETAP tarikhnya TAPI masih TIDAK DIKETAHUINYA?
 REZEKI sudah ADA untuk kita TAPI masih BELUM DIBERI SEMUA?

••
 ALLAH SWT itu MAHA BIJAKSANA dan MENGAJAR kita APA itu ERTI SABAR dan MENANTI kesemuanya 

anythings happen in our relationship..
i still love you..
that's my promise..



:: Pesanan buat HATI . .
Hati berhati-hati memilih hati . .
jangan silap memahami . .
jangan minta dikasihi . .
tetapi belajarlah untuk menghargai . .

"Jangan buat wanita tu jatuh cinta kalau anda tak cintakan dia "

SEBELUM KITA MENCINTAI SESEORANG

"Pesan pada DIRI..
Jangan tersalah memberi HATI pada insan yang tak SUDI..
Pada insan yang tak MENGERTI..
Kerana,sekali kau memberi, selamanya dia di HATI..
Kerana,sekali kau dilukai, sampai bila2 tetap kau ingati..
Pesan lagi pada diri,
hati2lah dalam memberi HATI sebab ia hanya untuk insan yang tahu menghargai betapa tingginya nilai sekeping HATI ... !!! "

Bukan laut namanya jika airnya tidak berombak.
Bukan cinta namanya jika perasaan tidak pernah terluka.
Bukan kekasih namanya jika hatinya tidak pernah merindu dan cemburu...

WAHAI KAUM ADAM.. Jika benar kau kasih dan cintakan seorang HAWA itu.. Bawalah dia ke jalan Allah.. Nasihatilah dia.. Perbetulkan kesilapannya.. Jagalah dia dgn baik.. Kasihanilah dia.. Lindungilah dia.. Berilah kasih syg padanya.. Hargailah dia.. Ucapkan terima kasih atas kelebihannya.. Bersabar dengannya.. Terimalah & cintailah kekurangannya.. Jd IMAM terbaik & redhalah padanya...

No comments:

Post a Comment